Doorgaan naar hoofdcontent

Eenvoudig is mooi

Simpel met liefde

Alles wat zelfgemaakt is, is altijd met liefde gemaakt. Zo kreeg ik van de kinderen van een vriendin (leeftijd 4 en 6) een prachtig kunstwerk. Daar is veel tijd ingestoken. Sommigen denken dat dat met het maken van kaarten ook zo is. Maar niets is minder waar. Ook mijn creaties zijn soms heel erg simpel door alleen een stuk Design Series Papier (DSP) te gebruiken, een labeltje met een tekst en gekleurd papier. Alle kleuren zijn op elkaar afgestemd en passen bij elkaar. 

Hieronder heb ik een aantal voorbeelden. Veel van het papier dat ik hier heb gebruikt is retired. Dat betekent dat het niet meer in de huidige catalogus staat, maar gelukkig zijn er genoeg manieren om er toch aan te komen. 

Het eerste kaartje is met de Bonanza Buddies en bijpassend DSP gemaakt.


Deze twee kaarten kaartje zijn met het Parasian Blossoms DSP gemaakt. Gekleurd papier op maat snijden, het DSP op maat snijden en een label maken met de bijpassende kleuren.



Soms heb je gewoon papier over en gebruik je een kleine pons om allemaal rondjes te ponsen en die plak je dan op. Zo heb je een hele simpele kaart maar snel gemaakt.


Dit is het papier van de Best dressed serie. De tasjes netjes uitknippen en opplakken en je hebt een plank vol tasjes in allerlei soorten en maten. 


Dit is het papier dat nog wel in de huidige catalogus staat en heet Whale of a time. Dit papier heeft motieven van de prachtige onderzeewereld. Ik heb dit papier veel gebruikt maar dan heb je vaak restjes (strookjes van 2 cm) over. Als je die allemaal op dezelfde lente snijdt en dan netjes naast elkaar plakt, krijg je een bijzonder eenvoudige kaart met een heel speels effect.  


Zeker in deze periode is het handig om een tegoedbon aan iemand te geven. Door het DSP schuin te snijden en letters uit te stansen in een felle kleur heb je binnen no time een leuk cadeau.  


Nou weer genoeg om naar te kijken zou ik zeggen. 

Goed weekend! 

Creatieve groet con amor,  
Marinda

Reacties

Populaire posts van deze blog

Een nieuw begin!

  ¡Bienvenidos a hecho con amor! Hoi allemaal en welkom bij gemaakt door Marinda met liefde. Ruim een jaar geleden ben ik aangestoken met het creatieve vuurtje om zelf kaarten te maken. Iedereen vindt het leuk om post te ontvangen. Ik stuurde zelf altijd al kerstkaarten, verjaardagskaarten en ook beterschapskaarten of andere kaarten voor verschillende gelegenheden, maar het was nog niet in mij opgekomen om zelf kaarten te maken. Ik ben begonnen met het volgen van een aantal workshops, soms alleen en soms nam ik een vriendin mee. Totdat er een hele mooie gelegenheid kwam om zelf de eerste stempels en inkt aan te schaffen.  Hoe leuk om te zien dat mijn eerste kaartjes zeer eenvoudig waren, maar dat ik na een jaartje ook aan het experimenteren geslagen ben met nieuwe technieken. Zoals embossen, sponsen, blenden, tot voor kort had ik geen idee en nu zijn het mijn favoriete technieken. Het maken van een kaartje is eenvoudig en je kan het clean en simpel houden of toch helemaal los gaan en e

Something old turns into something new - Iets ouds verandert in iets nieuws

Something old turns into something new - Iets ouds verandert in iets nieuws - De afgelopen twee weken heb ik ontzettend veel lieve en mooie reacties gehad op mijn blog en mijn creaties. Nu kreeg ik de vraag waar haal je de inspiratie vandaan? Nou, op internet is er zo veel te vinden: YouTube video's, sociale media kanalen, maar ook gewoon in de catalogus van het merk dat ik gebruik en dat bij mij te koop is. In deze blog maak ik gebruik van creaties die ik in het verleden al heb gemaakt zodat ik daar ook de foto's van kan delen met jullie. Maar ook nieuwe creaties komen langs. Het namaken van een voorbeeld heeft een speciale naam: casen . Je zoekt een voorbeeld en maakt met je eigen stempels een variant. Zo heb ik deze kaart eerst zelf gemaakt tijdens een van mijn eerste workshops die ik volgde.  Na de workshop heb ik deze set zelf aangeschaft en ben ik gaan experimenteren. Deze verjaardagskaarten zijn voor mij clean and simple . Ik maak gebruik van minder dan 3 kleuren (liefst